Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kinderpsychiater Jean-Yves Hayez schetst in dit boek genuanceerd het seksuele leven van kinderen. Welke gedragingen zijn onschuldig, en op welke leeftijd? Wanneer dreigt een kind te ontsporen? Welke waarden en grenzen kun je als ouder aan je kind meegeven? En hoe pak je dit praktisch aan?
159.922.7 --- #PBIB:+101.20 --- Relaties --- Seks --- #KVHB:Kinderen; seksualiteit --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Seksualiteit --- kinderen --- ontwikkelingspsychologie --- seksualiteit --- 433.4 --- seksuele opvoeding --- 613.88 --- Kinderen --- Opvoeding --- Seksualiteit --- Seksueel misbruik --- Seksuele opvoeding --- 081380.jpg --- Seksualiteit ; kinderen --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Thuis --- Sociale opvoeding --- Relationele opvoeding. --- Seksuele opvoeding. --- Educational sciences --- seksueel gedrag --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- seksuele vorming --- Children --- Sexual behavior --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Seksuele en relationele opvoeding --- Relationele en seksuele vorming
Choose an application
De rol van ouders is vandaag belangrijker dan ooit. In de eenentwintigste eeuw komt er zoveel op jongeren af, en is er nog zo weinig dat we als zekerheden kunnen beschouwen, dat ouders meer dan ooit de rots in de branding moeten en kunnen zijn. Peter Adriaenssens geeft je de kennis door die je als ouder echt nodig hebt, zonder veloren te lopen in details. Hij pleit niet voor de absolute vrijheid, en ook niet voor de harde hand, maar voor "warme duidelijkheid" .
Educational sciences --- opvoeding --- pedagogiek --- opvoedingsondersteuning --- Child rearing --- Moral and ethical aspects --- Parent and child --- Psychological aspects --- Academic collection --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Pedagogie --- opvoeden --- pedagogie --- 433 --- Belonen --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoeding in het gezin --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- Straffen --- adolescenten --- opvoedingsproblemen --- ouders --- tieners --- Adolescentie (jeugdpsychologie, puberteit) --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gehoorzaamheid --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Gezinsopvoeding --- Media --- Opvoeding --- Tieners --- Waardevorming --- Weerbaarheid --- 37.013 --- Gedrag --- Gezin --- Jeugd --- Ontwikkeling --- Verwennen --- S2007750.JPG --- ouder-kind relatie --- #gsdbP --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding in de praktijk --- 37 --- 159.92 --- departement Lerarenopleiding 10 --- opvoedkunde --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs
Choose an application
Als het over opvoeden gaat, zijn we vandaag erg onzeker over wat we moeten en kunnen doen. We klampen ons vast aan alles wat gezag en controle lijkt te garanderen. Tegelijk weten we ons geconfronteerd met de eis van steeds meer en beter. De lichtheid van het opvoeden wil een handboek zijn dat een kijkmethode biedt ter voorbereiding van het concrete, pedagogische handelen. De film 'Le Fils' van de gebroeders Dardenne vormt de aanzet en inzet van het boek. 'Le Fils' toont ons waar het in opvoeden om gaat en wat het betekent opvoeder te zijn: het is in de eerste plaats een houding, een manier van doen, een ethos. Op toegankelijke wijze brengt dit boek die pedagogische houding in kaart. Daarbij worden woorden gebruikt die de pedagogische en wijsgerige traditie bieden: aanvaarding, denken, aandacht, initiëren, spreken, werken, wenden, emanciperen, gastvrijheid, vertrouwen en meesterschap. Het richt zich in het bijzonder tot studenten en docenten in opleidingen voor pedagogische beroepen (lerarenopleiding, orthopedagogie, sociaal werk)
Educators --- Training of --- Teams in the workplace --- Management --- Job satisfaction --- Handbooks, manuals, etc. --- 37.01 --- Pedagogie ; opvoedkunde ; theorie --- Film ; dar --- 37.001 --- Academic collection --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Pedagogie --- Opvoedkunde ; theorie --- Pedagogie --- Film ; Dardenne gebroeders ; Le Fils ; 2002 --- leerkrachten --- opvoeden --- opvoeding --- Lerarenopleiding --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoedingsstijlen --- 433 --- 450.4 --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Opvoeder (groepsleider, groepsopvoeder) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- opvoedingsondersteuning --- orthopedagogiek --- 37.013 --- Ethiek --- Houding --- Leerkrachten ; professionele ontwikkeling --- Opvoeders --- Opvoeding:algemeen --- 083552.jpg --- onderwijs --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- Opvoeding in de praktijk --- Onderwijskunde --- (zie ook: Onderwijskunde) --- Contains audio-visual material --- 37 --- Le fils --- 791.471 DARDENNE --- Dardenne Luc --- Dardenne Jean-Pierre --- filmonderwijs --- film --- vakdidactiek --- pedagogie --- kunstonderwijs --- PHL-Central Office 12 --- pedagogiek --- Zonder onderwerpscode: speelfilm --- Educational sciences --- gezin (themawoord fictie) --- Opvoeding. --- Orthopedagogiek --- Observaties --- Observeren --- Onderwijs --- #KVHB:Opvoeding. --- #KVHB:Pedagogie. --- 37. --- 791.471 DARDENNE. --- Academic collection. --- Dardenne Jean-Pierre. --- Dardenne Luc. --- Film ; dar. --- Le fils. --- Lerarenopleiding. --- Opvoeding (Pedagogie). --- Opvoeding en onderwijs. --- Opvoedingsstijlen. --- film. --- filmonderwijs. --- kunstonderwijs. --- leerkrachten. --- onderwijs. --- opvoeden. --- opvoeding. --- pedagogie. --- vakdidactiek. --- Filosofie van opvoeding en onderwijs. --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen. --- Opvoeding in de praktijk. --- Onderwijskunde. --- (zie ook: Onderwijskunde). --- Observatie --- Spel --- Sociaal leren --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
We leven in een post-truth-tijdperk, waarin het onveiligheidsgevoel groeit, de kloof tussen arm en rijk groter dan ooit is en het 'wij-eerst'-denken allesoverheersend lijkt te zijn. Maar laten we ons niet allemaal te makkelijk meeslepen in een collectieve angstpsychose?Wat staat onze kinderen morgen in hemelsnaam te wachten? Veel goeds, aldus Peter Adriaenssens, als we ten minste allemaal onze verantwoordelijkheid nemen om de verharding in onze samenleving tegen te gaan en samen een antwoord zoeken op de uitdagingen van de 21ste eeuw. Omdat leven in complexe tijden helemaal niet negatief hoeft te zijn, integendeel zelfs.(bron: https://www.lannoo.be/nl/verbolgen-verbonden?utm_source=Klasse+-+Nieuwsbrieven&utm_campaign=f345374e52-Klasse_nieuwsbrief_2018_05_24&utm_medium=email&utm_term=0_b661ff641f-f345374e52-417271933)
kinderpsychologie --- Educational sciences --- Philosophy and psychology of culture --- sociale pedagogiek --- cultuurpsychologie --- opvoeding --- 37 --- PXL-Central Office 2019 --- opvoedingsondersteuning --- Opvoeding --- Toekomstperspectieven ; kinderen --- Kinderen en maatschappij --- Toekomstperspectieven --- Kinderen --- Maatschappijkritiek --- Maatschappij --- Toekomstperspectief --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Gezinspastoraal --- Ontwikkelingspsychologie
Choose an application
Dit boek nodigt de lezer uit bewust en vreugdevol in het leven te staan, ondanks alle tegenslag en pijn. Wanneer je met de nodige liefde naar jezelf kijkt, kun je ook je hart openstellen voor de ander. In dit boek leer je verantwoordelijkheid op te nemen voor eigen gevoelens en behoeften en empathisch te luisteren naar anderen. Dat gebeurt op basis van objectieve waarneming, zonder oordeel. Bij het oplossen van conflicten heeft dit model van Marshall Rosenberg al veel diensten bewezen.In het eerste deel geeft de auteur reflecties voor het persoonlijke leven, met vragen die helpen dieper inzicht te krijgen in zichzelf. In het tweede deel worden de stappen van Verbindend en Geweldloos Communiceren toegelicht met voorbeelden en oefeningen voor kinderen en jongeren.Bron: https://www.averbode.be/Pub/inspirantjes/Luisteren-en-spreken-vanuit-het-hart.html
Didactics of religion --- kinderpsychologie --- Social psychology --- communicatie --- gesprekstechnieken --- empathie --- Mass communications --- Empathie --- Communicatie ; kinderen --- Levenskunst ; christendom --- Geweldloze opvoeding --- Conflicten : christelijke houding --- Verbondenheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Vredesopvoeding --- 478.8 --- C1 --- kinderen --- conflicten --- Communicatie --- Sociale opvoeding --- Relationele opvoeding --- 478.1 --- 305.8 --- geweldloze communicatie --- verbinding --- Kerken en religie --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- Godsdienst --- Lager onderwijs --- Geweldloze communicatie --- RSV basisonderwijs --- 478.6 --- emoties --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- gevoelens --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Het prakties gedeelte bevat een verzameling van ruim 100 uitgewerkte muziek- en geluidspelletjes, onderverdeeld in 9 verschillende speltypen : kennismaking- en introdktiespelletjes, interaktiespelletjes, vertrouwensspelletjes, ekspressie- en improvisatiespelletjes, zoek- en raadselspelletjes, muzikale ganzenborden, luisterspelletjes, kosentratiespelletjes, kwizzen
Didactics of secundary education --- spelletjesboek (genre) --- kennismaking --- Didactics of social education --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- muziek --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- Muzikale vorming ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Spelen --- 632 --- 4+ --- 622.1 --- Luisteren-spelletjes --- Spel --- Spel-concentratie --- Spel-kennismaking --- Spel-muziek --- Vocale didactiek - Peuters en kleuters --- 78.70 --- #PBIB:+117.60 --- 471.46 --- 477.7 --- Basisonderwijs --- Geluiden --- Ik en de anderen --- Improvisatie --- Kennismakingsspelen --- Luisteren --- Luisterspellen --- Muziekspelen --- Muzikale opvoeding --- Raadsels --- Ritmiek --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- concentratiespelletjes --- creatieve vorming --- expressiespelletjes --- geluid --- luisterspelletjes --- muziekspelen --- quizzen --- spelen --- 796.13 --- Muziek --- Muziekinstrumenten --- Spelbegeleiding --- Geluidsspelen --- Muzische vorming : Muziek --- (zie ook: Anders zijn) --- Muzikale spelen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- muzikale opvoeding --- bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Orthopedagogics --- Muzikaal spel
Choose an application
History of civilization --- Romeinse oudheid --- Roman history --- Antiquity --- Rome --- Histoire et culture romaines --- Romeinse geschiedenis en cultuur --- Youth --- 37 <37> --- jeugd --- opvoeding --- -Academic collection --- #PEDA *013.911 --- #PEDA <091> --- #GSDBP --- #GROL:SEMI-937 --- #GBIB:IDGP --- 343.81-053.6<37> --- 937-053.6 --- Romeinse rijk --- cultuur --- geschiedenis --- 923.4 --- Jeugd --- Romeinse Rijk --- Romeinse cultuur --- Romeinen --- #GGSB: Geschiedenis (oudheid) --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Rome. Oud-Italië --- geschiedenis - het Romeinse rijk --- 37 <37> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Rome. Oud-Italië --- Academic collection --- Geschiedenis (oudheid) --- Youth - Rome
Choose an application
Depressiviteit --- Dépression nerveuse --- Depressie --- #GGSB: Psychologie --- C3 --- C6 --- depressie --- gezondheidsopvoeding --- 606.3 --- 606.322 --- gezondheidszorg --- patiëntenbegeleiding --- psychiatrie --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- psychopathologie, psychiatrische ziektekunde, neurosen, psychosen, oorlogssyndromen en verslavingsziekten --- 616.891.7 --- depressies --- Psychiatry --- Psychologie
Choose an application
Thema's: Vrienden gezocht... voor een spannende tocht! - Op avontuur in het bos - Wat een droom! - Sint-Nicolaas op de boot zorgt voor klein en groot - Hé, klei je mee? - Snif, snif, ik ben zo verdrietig! - Ik kruip in de huid van ... (carnaval) - Sport en spel - Dank je wel en tot ziens! - Zacheüs, kom bij Mij! - De grote familie van Abraham/Ibrahim - Allerheiligen - Brood om te delen (Vasten - Pasen)
godsdienst --- leerboeken --- kleuteronderwijs --- C6 --- religieuze vorming --- Godsdienst --- Bijbel --- bijbel --- Bijbelverhalen --- Nieuwe Testament --- 471.48 --- didactiek --- religieuze opvoeding --- 472.81 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek kleuteronderwijs - morele en religieuze opvoeding, catechese --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Didactics of religion --- Bible --- bijbelverhalen --- Didactics of Kindergarten --- Catechese ; kleuteronderwijs ; leermiddelen --- 373.3 --- 371.67 --- Lager en basisonderwijs --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografisch instrumentarium --- Catechese ; kleuteronderwijs --- bijbels --- kinderbijbels --- prenten --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- PXL-Education 2015 --- Godsdienstige opvoeding --- 4-jarigen --- Kleuteronderwijs --- Religieuze liederen --- 5-jarigen --- Kinderbijbels --- Oude Testament --- Damiaan (pater) --- Goede Herder --- Sinterklaas --- Grootvaders --- Feesten --- Kinderen --- Schepping --- Scheppingsverhalen --- Lichaamsdelen --- Zacheüs --- Kerstmis --- Jonas --- Abraham --- Geloofsopvoeding --- 4-jarige --- Religieus lied --- 5-jarige --- Bijbelverhaal --- Kinderbijbel --- Pater Damiaan --- Grootvader --- Feest --- Muziek --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Scheppingsverhaal --- Lichaamsdeel --- Jona (profeet)
Choose an application
Jezus wordt in de Koran vermeld als belangrijke profeet, Abraham en Jakob zijn bekende Bijbelse figuren, voor zowel joden als christenen. Zijn sommige delen van de Heilige Schriften toevallig van elkaar afgeleid of drukken ze een wezenlijke band uit?Van het prille begin tot vandaag loopt er een breuklijn tussen godsdiensten die alle één God belijden. De joden werden al snel als 'godsmoordenaars' bestempeld omdat ze Jezus aan het kruis hadden laten nagelen. Moslims en christenen stonden meermaals met getrokken zwaarden tegenover elkaar, niet alleen in de kruistochten. Israëli's en Palestijnen leven op gespannen voet in het Heilig Land. Toch staan joden, christenen en moslims op spiritueel en moreel vlak dichter bij elkaar dan ze misschien zelf beseffen. Hoe kijken de volgelingen van Mozes, Jezus en Mohammed nu eigenlijk naar elkaar? Welke ideeën bieden hun respectieve tradities om al dan niet de dialoog aan te gaan en duurzame vrede te stichten? De auteur grasduint in teksten van de drie wereldreligies en laat enkele denkers van vroeger en nu aan het woord. Hij stoot op belangrijke verschillen, gaat op zoek naar de context van controversiële schriftteksten, brengt nuances aan. Maar vooral zoekt hij uit of het jodendom, de islam en het christendom naar elkaar zijn toegegroeid en welke pogingen er worden ondernomen om hun delicate driehoeksverhouding achter zich te laten.
Didactics of religion --- Islam --- christendom --- Jewish religion --- Jodendom --- Christian religion --- Comparative religion --- 238 --- jodendom --- islam --- interreligieuze opvoeding --- christendom - contact met andere godsdiensten --- Religions --- History --- PXL-Central Office 2020 --- godsdienstgeschiedenis --- godsdienstsociologie --- religie --- C1 --- dialoog --- Kerken en religie --- Godsdiensten --- Interreligieuze dialoog
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|